Regionsgolf

REE Golfklub tilbyder igen i 2024 sine fuldtidsmedlemmer at deltage i Regionsgolf.

Regionsgolf er holdsport, når det er bedst. Den enkelte spiller har sin egen match, men det er holdets samlede resultat, der udtrykker holdets præstation og afgør holdets placering.

I Regionsgolf spilles hulspil. Det er ægte golf, sådan som det blev udtænkt for 400 år siden, og det tiltaler mange.

I alle kampe spilles fra scratch. Der er afregning med det samme for hvert hul, der spilles. Hullet vindes, tabes eller deles, og så er det bare videre til næste hul. Det giver en hurtig og glidende afvikling af spillet.

Regionsgolf er en holdturnering for klubgolfere, og det sociale aspekt er vigtigt. Der spilles for “alvor”, men det hyggelige samvær mellem spillerne og hold fra forskellige klubber er bærende og vanedannende.

Turneringen afvikles i diverse rækker og REE Golfklub har tilmeldt 3 hold.

• Hold
  • 1 B-hold
  • 1 Senior C-hold
  • 1 Veteran D-hold 1
    .
  • Hcp.krav og alder inden udgangen af turneringsåret
  • Ikke under 13,0
    Fyldt 21 år
    ——————–
  • Ikke under 18,0
    Damer: Fyldt 45 år
    Herrer: Fyldt 50 år
  • Ikke under 23,5
    Damer: Fyldt 55 år
    Herrer: Fyldt 60 år
  • Holdkaptajn
  • Preben Bjerre
    preben.bjerre@gmail.com
  • Steen Larsen
    golf@os.dk
  • Helle Falk
    helle.falk@mail.dk

Et hold bliver inddelt i en pulje på typisk tre til fire hold. Der spilles “alle mod alle” ude og hjemme i maj og juni måned med kampstart typisk slut eftermiddag, veteranhold dog om dagen.

Puljevinderne mødes herefter i et slutspil. Det ender med en regionsvinder, der herefter deltager i kampen om landsmesterskabet i august/september måned.

Til hver kamp skal et hold stille med 1 damesingle, 3 herresingler og 1 mixed foursome, som bliver udtaget af en holdkaptajn.

Hvis du gerne vil læse mere om regionsgolf, kan jeg anbefale, at du går ind på Regionsgolf Danmarks hjemmeside, rgd.dk

Har du lyst til at være en del af et hold eller ønsker at høre mere om Regionsgolf, er du velkommen til at kontakte holdkaptajnen eller undertegnede. Vi glæder os til at høre fra dig.

Klubkoordinator

Søren V. Andersen