Lokalregler for REE Golfklub

1. Banemarkeringer:
Hvide pæle, plader og/eller afstribning Out of bounds
Hvide pæle m/sort stribe Out of bounds – kun ved spil af hul 11
Røde pæle, plader og/eller afstribning Rødt strafområde
Blå pæle, plader og/eller afstribning Areal under reparation
Blå pæle med grøn top Areal under reparation m/spilleforbud
  1. De hvide pæle mellem hul 1 og hul 11 definerer en intern out of bounds grænse, der gælder for spil af begge huller.
  2. Træer med net, blå markering eller støttepæle er ”ikke-flytbare forhindringer”. Regel 16.1.
  3. Træskulpturen i venstre side af hul 1 er område med spilleforbud. Når der er gene fra skulpturen, må spilleren ikke spille bolden, som den ligger. Der skal tages lempelse uden straf fra træskulpturen efter Regel 16.1.
  4. Gule, røde og blå markeringspæle, 150 m sten og afmærkninger i fairway, samt sigtepæle på hul 9 og 16, er ”ikke-flytbare forhindringer”. Regel 16.1.
  5. Efter spillernes valg kan fugleekskrementer på hul 9, 13, 14 og 15 behandles enten som:
  • En løs naturgenstand, der kan fjernes efter Regel 15.1 eller
  • Areal under reparation, hvorfra det er tilladt at få lempelse efter Regel 16.1.
  1. Hvis det er en kendsgerning eller så godt som sikkert, at en bold er i strafområdet på hul 5 eller 11, må spilleren tage lempelse med ét strafslag enten efter Regel 17.1, eller ved at droppe en bold i droppezonen.
  2. Out of bounds grænsen på hul 2, 3, 4, 9 og 14 defineres af den nærmeste kant af asfaltvejen. En bold, der kommer til at ligge stille på eller på den anden side af vejen, er out of bounds, selvom den kommer til at ligge stille på en anden del af banen.

Straf ved overtrædelse af Lokalreglerne: Den generelle straf.

1. Når en bold er out of bounds eller mistet, må spilleren med 2 strafslag efter Standard lokalregel E-5 (se opslag i klub/hjemmeside) droppe en bold indtil to køllelængder inde på hullets fairway, ikke nærmere hullet, end hvor bolden krydsede OB grænsen eller skønnes mistet. (“Fairway” er græs i det generelle område, klippet til fairwayhøjde eller lavere, inkl. hullets tee-områder.)

Godkendt af DGU maj 2023.

Uddrag af klubbens Ordensregler:
Udslag på hul 2, 4 og 14 er forbudt, når der er trafik på vejen.
Der skal afventes ringesignal, før der slås op over bakken på hul 4 og 9.
Tilstødende marker og haver må ikke betrædes. Overtrædelse af reglerne kan medføre bortvisning/karantæne.

REE Golfklub – Regel & Hcp. udvalget maj 2023.